روش های جدید لوله بازکنی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 18 بهمن 1401
بازدید : 76
نویسنده : سجاد امینی

احتمالاً اولین غریزه شما گرفتن یک پیستون است. کمی می دانید، مواردی وجود دارد که شیرجه زدن استاندارد تقریباً بی فایده است - مانند زمانی که خط فاضلاب اصلی خانه شما مسدود می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، می توانید با مشکلات گسترده سیل و لوله کشی در سراسر خانه خود مواجه شوید.

 

این ممکن است شما را نیز مورد توجه قرار دهد: تعمیر خط فاضلاب آب

 

برای جلوگیری از آسیب جدی، باید بتوانید خطوط فاضلاب گرفتگی را شناسایی کرده و نحوه برخورد با آنها را بدانید.

 

آیا خطوط اصلی فاضلاب شما مسدود شده است؟

در سرتاسر خانه خود، خطوط تخلیه دارید که فاضلاب را از سینک، توالت، وان و غیره دور می کند. تمام این خطوط به خط اصلی فاضلاب منتهی می شود. این لوله عظیم تمام زباله ها را از خانه شما مستقیماً به سیستم فاضلاب یا سپتیک شما می فرستد. وقتی مسدود می شود، لوله های فاضلاب در سراسر خانه شما کار نمی کنند - و حتی ممکن است با خروج آب از وسایل برقی، نشتی لوله ها و سایر مشکلات مواجه شوید. بله!

 

اگر گرفتگی خط اصلی فاضلاب را پیدا کردید، واقعاً هیچ راهی برای رفع آن وجود ندارد. این خطوط تخلیه اغلب در اعماق زمین دور از خانه شما مدفون می شوند. شما معمولاً به تجهیزات ویژه و دانش حرفه ای برای رسیدگی به آنها نیاز دارید. اگرچه معمولاً نمی توانید خودتان آن را تعمیر کنید، اما این بدان معنا نیست که شما درمانده هستید. هنوز چند کار وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از بدتر شدن مشکل تا زمانی که یک لوله کش بتواند به شما کمک کند، انجام دهید.

 

گرفتگی خط فاضلاب

علل گرفتگی خط فاضلاب

این نوع گرفتگی نسبتاً نادر است، زیرا بیشتر خطوط فاضلاب حدود 4 تا 6 اینچ عرض دارند. معمولاً فقط زمانی اتفاق می افتد که مشکلی در سیستم لوله کشی شما به طور جدی اشتباه شده باشد. یکی از شایع ترین علل گرفتگی، آسیب به خود خط فاضلاب است. اگر یک لوله فرو بریزد یا خم شود، آسیب می تواند مانع از حرکت صحیح زباله از طریق خط شود. انواع چیزهایی وجود دارد که می تواند به خط فاضلاب آسیب برساند، از جمله:

  • جابجایی خاک در اطراف لوله
  • خوردگی داخل لوله
  • ساخت و ساز در نزدیکی خط
  • ترافیک سنگین بالای لوله فاضلاب
  • اتصالات لوله آسیب دیده

یکی دیگر از دلایل مهم مسدود شدن خطوط فاضلاب این است که به تدریج با گذشت زمان دچار افتادگی می شوند. این خمیدگی در لوله باعث می شود زباله ها به راحتی جمع شوند و در نهایت باعث گرفتگی می شوند.

 

خط خدمات آب

رایج ترین نوع زباله هایی که باعث مسدود شدن خط فاضلاب می شود، چربی است. اگر گریس ها، چربی ها یا روغن ها را در فاضلاب سینک بریزید، در نهایت سرد و سفت می شوند. حتی اگر آب گرم را با گریس اجرا کنید، معمولاً تا زمانی که به خط اصلی فاضلاب شما برسد، سفت می شود. سپس چربی به خطوط شما می چسبد و باعث گرفتگی می شود.

 

انواع دیگر زباله‌هایی که اغلب باعث گرفتگی می‌شوند شامل دستمال‌های کاغذی، دستمال‌های به اصطلاح قابل شستشو ، محصولات بهداشتی و سایر اقلام حجیمی هستند که در توالت ریخته می‌شوند. هرگز نباید چیزی غیر از مایعات و دستمال توالت را به داخل فاضلاب خود بفرستید.

 

 است. درختان به طرز شگفت آوری قدرتمند هستند. حتی ریشه های ریز می توانند به مرور زمان به لوله های شما نفوذ کنند. ممکن است متوجه نشت قابل توجهی نشوید زیرا ریشه ناحیه شکسته را در خط مسدود می کند. با این حال، همانطور که ریشه ها در داخل لوله رشد می کنند، توده ای را تشکیل می دهند که فاضلاب از آن به سختی عبور می کند.

 

علائم ممکن است خط فاضلاب شما مسدود شده باشد

اغلب گرفتگی فاضلاب ها به تدریج اتفاق می افتد. توانایی شناسایی آنها در مراحل اولیه به شما کمک می کند تا قبل از اینکه در نهایت با آب فاضلاب کل خانه تان سرازیر شود، مشکلات را برطرف کنید. اگر مشکوک هستید که ممکن است به تمیز کردن خط فاضلاب نیاز داشته باشید باید به موارد زیر توجه کنید:

 

آب تاریک

یکی از علائم اصلی گرفتگی زهکشی، برگشت آب در وان یا دوش است. این زمانی اتفاق می‌افتد که شما سعی می‌کنید آب را تخلیه کنید، اما جایی برای رفتن وجود ندارد زیرا خط فاضلاب مسدود شده است. سپس آب به سمت عقب حرکت می کند و به دنبال پایین ترین نقطه ورودی است. در اکثر خانه ها، این حمام، وان یا زهکشی کف زیرزمین خواهد بود.

 

برخلاف وسایل سیل که ناشی از نشتی لوله است، آب شفاف نخواهد بود. از آنجایی که مواد زائد زیادی با آن مخلوط می‌شوند، معمولاً تیره، بدبو و ظاهری درشت خواهند داشت. به خاطر داشته باشید که این آب می تواند فاضلاب خام داشته باشد، بنابراین باید در اطراف آن احتیاط کنید. پس از سرازیر شدن آب تیره به زهکشی، هنگام تمیز کردن، از وسایل محافظ مناسب و پاک کننده های قوی استفاده کنید.

 

زهکشی با حرکت آهسته

یک دقیقه به زهکشی های خانه خود فکر کنید. آیا آنها به سرعت تخلیه می شوند یا هر زمان که آب را تخلیه می کنید متوجه جمع شدن آب می شوید؟ هنگامی که گرفتگی وجود دارد سرعت زهکشی شما کاهش می یابد زیرا اکثر گرفتگی های خطوط فاضلاب به طور ناگهانی 100٪ لوله را مسدود نمی کنند. در عوض، زباله‌ها در طول زمان انباشته می‌شوند و جابه‌جایی زباله‌ها را سخت‌تر و سخت‌تر می‌کنند.

 

اگر تمام زهکشی ها در خانه شما شروع به کند شدن کردند، مشکل به احتمال زیاد گرفتگی خط فاضلاب است. به طور معمول، اولین زهکشی که متوجه کاهش سرعت آن خواهید شد، زهکشی توالت است. وقتی سیفون توالت را می‌کشید، ممکن است به نظر برسد که آب برای لحظه‌ای در آنجا آویزان شده و به تدریج فرو می‌رود. توالت ها اغلب اولین زهکشی هستند که تحت تأثیر گرفتگی خط اصلی قرار می گیرند زیرا معمولاً مستقیماً به خط فاضلاب شما متصل می شوند.

 

صداهای غرغر

از آنجایی که گرفتگی خط اصلی مانع از عملکرد صحیح لوله های فاضلاب شما می شود، ممکن است هنگام استفاده از سیستم لوله کشی خود واکنش های عجیبی داشته باشید. وقتی سینک می‌کشید، توالت را می‌شویید یا از ماشین لباسشویی استفاده می‌کنید، حباب‌های آب و هوا می‌توانند ایجاد شوند. همه این مواد که در لوله های شما سروصدا می کنند می توانند باعث ایجاد صدا شوند. از آنجایی که صدا به طرز عجیبی از طریق لوله ها عبور می کند، به نظر می رسد که این صداها از وسایل لوله کشی، دیوارهای اتاق های دیگر یا حتی کف و سقف می آیند.

 

بیشترین صدایی که افراد گزارش می کنند صدای غرغره ای است که هنگام استفاده از زهکشی ایجاد می شود. با این حال، ممکن است متوجه صدای خش خش، حباب یا چکش عجیبی نیز شوید. اگر خط اصلی فاضلاب شما تقریباً به طور کامل مسدود شده است، ممکن است مدتی طول بکشد تا مواد از آن خارج شوند. بنابراین، ممکن است مدت‌ها پس از ترک سیگار با استفاده از زهکش، صداهای عجیب و غریب بشنوید.

 

گرفتگی وسایل لوله کشی

اگر گرفتگی خط فاضلاب شما برای مدت طولانی بدون توجه باشد، متوجه این علامت خواهید شد: با افزایش گرفتگی، تقریبا هیچ فاضلابی قادر به عبور از لوله نخواهد بود. هنگامی که این اتفاق می افتد، زهکشی شما به طور کلی از کار می افتد. به‌جای زهکشی کمی کند، به نظر می‌رسد که وسایل لوله‌کشی شما به طور کامل تخلیه نمی‌شوند.

 

به یاد داشته باشید که تمام وسایل لوله کشی در خانه شما به هم متصل هستند، بنابراین گرفتگی لوله فاضلاب باعث می شود که در سراسر خانه تخلیه نشود. اگر سینک آشپزخانه را راه اندازی کنید، ممکن است وارد حمام شوید و دوش را پیدا کنید که به نظر گرفتگی دارد. ممکن است به نظر برسد که توالت های شما در طبقه بالا خوب کار می کنند، اما وقتی به طبقه پایین می روید، ممکن است همه سینک ها مسدود شوند.

 

 است چه کاری باید انجام دهید؟

توجه به گرفتگی خط فاضلاب شما نیمی از کار است. هنگامی که متوجه شدید که این اتفاق می افتد، راه حل ساده است. فقط باید آرامش خود را حفظ کنید و این دو مرحله ساده را دنبال کنید:

 

1. آب را خاموش کنید

اول از همه، آب خانه خود را قطع کنید. این مرحله مهم است زیرا از بدتر شدن وضعیت جلوگیری می کند. شما نمی خواهید غافلگیرانه یک سینک گرفتگی را روشن کنید و در نهایت یکی از حمام های خود را با فاضلاب خام پر کنید. همچنین از نشت لوله ها یا فرآیندهای خودکار - مانند ماشین ظرفشویی روی تایمر - جلوگیری می کند تا آب بیشتری را به خط گرفتگی شما تخلیه کند.

 

برای خاموش کردن آب خود، باید خط اصلی آب خود را شناسایی کنید، که خطی است که آب خانه شما را تامین می کند. اغلب، می توانید آن را در نزدیکی کنتور آب خانه خود پیدا کنید، یا گاهی اوقات آن را در خارج از خانه نزدیک گوشه ای از خانه خود قرار دهید. معمولاً دارای یک چرخ، دسته یا اهرم بزرگ است. آن را بچرخانید تا کاملاً بسته شود.

 

2. با یک لوله کش تماس بگیرید

از نظر فنی ممکن است خودتان برخی از گرفتگی‌های خطوط فاضلاب کوچک را پاک کنید، اما این کار به ندرت توصیه می‌شود. مشکل تعمیر DIY این است که اکثر گرفتگی‌های خطوط فاضلاب به دلیل شکستگی لوله‌ها، ریشه درختان و سایر مشکلات در اعماق سیستم لوله‌کشی شما ایجاد می‌شود. اکثر افرادی که می دانند چگونه با گرفتگی فاضلاب اولیه برخورد کنند، ابزاری برای گرفتگی فاضلاب ندارند.

 

حرفه ای ها پاک کننده های خط فاضلاب اصلی و تجهیزات دیگری دارند که به آنها امکان می دهد انواع گرفتگی ها را پاک کنند. آنها همچنین دانش و تجربه لازم برای تشخیص موضوع اولیه را دارند. فقط ریختن یک پاک کننده اصلی فاضلاب در توالت به شما کمک نمی کند تا رشد ریشه درخت یا سایر مشکلات جدی لوله کشی را شناسایی و ترمیم کنید.

 

گرفتن یک متخصص برای بررسی کل سیستم لوله کشی شما کمک می کند تا مطمئن شوید که مشکل واقعی برطرف شده است. بسته به موقعیت شما، ممکن است نیاز به تعویض کامل لوله های فاضلاب داشته باشید که می تواند شامل کندن حیاط و انجام برخی لوله کشی های اساسی باشد.

 

چگونه می توان یک خط فاضلاب را باز کرد؟

در نهایت، شما به یک متخصص نیاز دارید که بداند چگونه گرفتگی خط فاضلاب را باز کند. با این حال، چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا حداقل قبل از رسیدن پیمانکار، گرفتگی را کاهش دهید.

 

بسیاری از خانه‌ها دارای یک لوله فاضلاب هستند که یک لوله بزرگ با درپوش در انتهای آن است که در زیرزمین یا کنار خانه شما یافت می‌شود. برای دسترسی به خط اصلی فاضلاب خود می توانید این درپوش را بردارید. اگر خیلی خوش شانس باشید، ممکن است گرفتگی در برابر پاکسازی شما مجبور شده باشد، در این صورت، می توانید آن را به صورت دستی بیرون بکشید.

 

همچنین می توانید یک پیچ لوله کشی را از طریق خط فاضلاب راه اندازی کنید. این ممکن است گرفتگی را از بین ببرد یا به شما امکان دهد برخی از زباله ها را بیرون بکشید. با این حال، گرفتگی های خطوط فاضلاب اغلب به اندازه ای بزرگ هستند که مارپیچ استاندارد تخلیه نمی تواند گرفتگی را برطرف کند.

 

در بیشتر مواقع، مارپیچی کردن خط فاضلاب خود باعث می‌شود که اوضاع کمی به حرکت درآید و تمیز کردن جریان برگشتی و رساندن خانه‌تان به شرایط قابل زندگی آسان‌تر شود. به خاطر داشته باشید که گرفتگی ها احتمالاً تا زمانی که خط فاضلاب را به طور کامل تمیز نکنید، ادامه خواهد داشت. برای رسیدگی به گرفتگی اصلی همچنان باید با یک لوله کش دارای مجوز تماس بگیرید.

 

هنگامی که از HomeServe پوشش دارید، حتی مشکلات بزرگ لوله کشی نیز نیازی به دردسر ندارند. ما به پوشش هزینه تعمیرات تا میزان سود شما کمک می کنیم، بنابراین مالی شما از مسائل غیرمنتظره محافظت می شود. با خط تلفن 24 ساعته تعمیرات ما، همیشه می توانید با کسی در مورد برنامه ریزی بازدید از یک لوله کش صحبت کنید.





:: برچسب‌ها: لوله بازکنی فوری , روش جدید لوله بازکنی , رفع انسداد لوله ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ارزان لوله بازکن و آدرس arzanloole.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com